Na een succesvolle verkiezingscampagne heeft FNV Transavia Cabine maar liefst twee van de vier cabinezetels gewonnen in de ondernemingsraad (OR) van Transavia. Arnaud van der Wal en Georgina Geertsema gaan met grote steun van de collega’s de komende drie jaar hun stem laten horen in de ORHet Transavia cabinekorps heeft gekozen voor een deskundig, vernieuwend en kritisch geluid vertolkt door de kandidaten van FNV Transavia Cabine. 

 

Arnaud en Georgina 

De nieuwe OR-leden Arnaud van der Wal en Georgina Geertsema gaan vol enthousiasme aan de slag, met achter zich de kennis en expertise van FNV als grootste landelijke vakbond. Zoals bekend gaan we ons constructief kritisch opstellen bij de vraagstukken die spelen, waaronder de monitoring van de invoering van T-bids. Ook hebben we tijdens de campagne klachten ontvangen van collega’s over de definitie van stemgerechtigden voor de OR. Veel collega’s die al jaren als seizoenkracht vliegen, mochten niet stemmen bij deze verkiezingen. De definitie van stemgerechtigden moet wat FNV Transavia Cabine betreft ruimer, zodat over drie jaar cabinecollega’s die al langere tijd verbonden zijn aan ons bedrijf wél kunnen deelnemen aan de verkiezingen.  

 

Groot draagvlak voor FNV Transavia Cabine 

Veel cabinecollega’s staan achter de koers van FNV Transavia Cabine als nieuwe vakbond. Dit draagvlak blijkt niet alleen uit het grote aantal stemmen op de FNV-kandidaten, maar ook uit ons groeiende ledenaantal. De afgelopen weken hebben we weer meer dan vijftien nieuwe leden verwelkomd. Inmiddels vertegenwoordigen we meer dan 10% van het cabinekorps bij Transavia. Het is daarom onbegrijpelijk dat de directie de stem van meer dan 10% van het korps negeert. 

 

Duidelijk signaal aan de directie 

FNV Transavia Cabine wordt geweigerd aan de cao-tafel en ook zijn we niet welkom bij de Ini’s. De directie lijkt onvermurwbaar, zij heeft al eerder een petitie tot erkenning en gesprekken met FNV Transavia Cabine in de wind geslagen. Inmiddels heeft FNV Luchtvaart zelfs onderhandelingen met Ryanair, een vakbondsonvriendelijke werkgever. Nu kan de directie van Transavia toch niet achterblijven? We hebben geen andere mogelijkheid dan de stem van onze leden bij de rechter af te dwingen. VNC heeft zich ook gemeld bij de rechter, omdat wij een ‘concurrent vakbond’ zijn. Blijkbaar heeft het bestuur twijfels over de mate waarin haar leden tevreden zijn over het reilen en zeilen binnen de VNC. De rechter besluit nu eerst of VNC toegelaten wordt tot de rechtszaak en besluit daarna over het verdere verloop. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, delen we die via een nieuwsbrief. 

 

Sluit je aan bij FNV Transavia Cabine voor een verfrissend, kritisch en deskundig geluid! 

 

Team FNV Transavia Cabine