cao

 

Team FNV Transavia Cabine steunt de VNC in haar opstelling in het cao-overleg. Vorige week hebben we dit de VNC laten weten en haar formeel uitgenodigd om de komende tijd de krachten te bundelen in het belang van het Transavia cabinepersoneel.

Sigaar uit eigen doos

Ook wij vinden dat in de nieuwe cao een structurele loonsverhoging moet worden afgesproken. Zonder dat wij daar zelf voor moet gaan betalen. Het cabine korps heeft de afgelopen cao’s ruimschoots ingeleverd. We staan al jaren op de nullijn, met zelfs een tijdelijke bevriezing van de salarisstappen, terwijl het leven alleen maar duurder is geworden.

Transavia lijkt op dit moment alleen bereid te zijn een loonsverhoging door te willen voeren als hier iets tegenover staat. Transavia heeft voorgesteld 1% loonsverhoging af te willen spreken indien het cabine korps de 10-uurregel inlevert. Een sigaar uit eigen doos!

10-uurregel

De 10-uurregel houdt in dat Transavia geen duties kan inplannen met een lengte van langer dan tien uur, waarin vier stretches worden gevlogen met een tussenstop op het basisstation.

De wens van Transavia om aan de 10-uurregel te komen, staat hoog op haar verlanglijstje. De bonden hebben altijd aangegeven dat deze verslechtering van de WRR onbespreekbaar is. Dit zou een verdere verzwaring van onze roosters betekenen. Het vliegen bij Transavia is al zwaar genoeg.

Wat FNV Transavia Cabine betreft: Handen af van de WRR! Houd de 10-uurregel zoals die is. Het is de hoogste tijd voor weer wat positiefs in onze cao.

Sluit je aan

Ondertussen hebben wij Transavia formeel geïnformeerd over onze nieuwe cabinebond. Met bijna 80 leden vinden wij dat wij als volwaardige cabinebond behandeld moeten worden. Dat betekent meepraten over onze arbeidsvoorwaarden. Laten we er samen voor zorgen dat Transavia niet om ons heen kan, voor een nog krachtiger geluid. Sluit je aan bij FNV Transavia Cabine!

Team FNV Transavia Cabine